Články od Lotus English

Můj příběh - Angličtina, výuka a já

Adéla Obermajerová - Lotus EnglishKdo jsem, já, Adél, tutorka anglického jazyka?

Jsem především lidská bytost, která angličtinu totálně od svého dětství miluje. Při výuce na osmiletém Gymnáziu Zikmunda Wintra v Rakovníku se pro výuku v naší třídě vystřídalo mnoho angličtinářek.. počínaje učitelkou ruštiny a němčiny paní Kučerovou.
S ní jsme každou vyučovací hodinu začínali malým rituálem ve stoje: "Good morning, children," pozdraví paní učitelka. "Good morning, Mrs. Kučerová," spořádaně sborově odpovídáme.

Další učitelky byly nadšenkyně, které s námi povětšinou hrály scrabble či zpívaly s kytarou. Nebo třeba laskavá a nadšená paní Leitnerová, která tak pěkně povzbuzovala úplně všechny, včetně Edy a několika dalších, kteří tam samozřejmě byli jen z donucení.

Ne že bych si svou angličtinu na gymnáziu tolik zlepšila...ale stala se velmi důležitá věc.

Mé přirozené nadšení a radost z jejího objevování byly maximálně podpořeny a inspirovány. Zahořela jsem.

A proto vše, co jsem kdy z angličtiny později potřebovala, jsem si našla sama od sebe. Sama od sebe jsem pak chtěla do jazykové školy, sama od sebe jsem pak požádala rodiče, abych mohla odjet v osmnácti do Londýna - odkud jsem se vrátila s tím, že už vím, co chci. Chci se věnovat angličtině profesně. A věděla jsem přesně, co k tomu potřebuji, abych se dostala na univerzitu. A vše mě bavilo - slovíčka, gramatika, psaní, cvičení výslovnosti... všechno.

Vnímáte tady to podstatné? Vnitřní nadšení. Úžas. Radost z objevování.

Tohle vše jako děti máme.

A já jsem měla to štěstí, že mé nadšení z angličtiny vždy bylo podpořeno a ještě inspirováno. A proto jsem se pak vše naučila sama.

A k tomuto nyní zase já inspiruji studenty. Aby se rozpomněli. Aby v sobě probudili znovu tu dětskou zvídavost. Pocit, že všechno je možné. A na cestě s angličtinou je všemožně podporuji - zdroji, materiály, aktivitami. Vybírají si z toho, co je osloví nejvíce. Sdílíme, jak se při učení cítíme. Je dovoleno, ba přímo připomínáno, během výuky se hýbat, protahovat nebo si zavřít oči a vnímat jazyk a jeho rytmus jako hudbu jen ušima. A smát se :)

To že je divné? Naopak! To je úplně to nejdůležitější. Nikdo nám totiž nic nemůže nalít do hlavy. Jen s obtížemi se něco nabiflujeme, pokud jsme emočně vůči procesu učení zavření nebo pokud máme ztuhlé tělo, které těžko cítíme.

Není to ale naše vina. Je to je důsledek předchozích ubíjejících metod učení. Proto jsem založila Lotus English (2013) - přístup, při kterém používáte celého člověka. Jste plně přítomni - ve svém těle a v emocích. Nacházíte si k angličtině úplně nový vztah..den po dni, každý den 15-20 minut. A tak se děje, že ji do sebe nemusíte soukat jak suchý rohlík, ale přirozeně ji vstřebáváte a hned procvičujete. 80 % procvičování a používání, 20 % učení se nových slovíček a gramatiky. Moje osobní pravidlo :)

Jak vám zní?

● Starší, ale stále aktuální článek je také: Proč zakopaný pes nemluví aneb Jak to u mě bylo s učebnicemi

● Dárkový poukaz 1000 Kč pro Tutoring 1 na 1 - Lotus English slaví 3 roky od založení. Platí pouze od 4. dubna do 15. června 2016. Více v záložce Výuka (pod fotografií učebny najdete Balíčky kurzů)

 

© Adéla Obermajerová (2016) │Všechna práva vyhrazena.│www.lotusenglish.cz